Godmorgon!

Asså godmorgon varför ska man säga godmorgon tänk om den inte varit god då? Okej visst att säga dåligmorgon låter inte direkt bra men om man tänker hur sjutton kom alla ord till, en stol liksom för oss är det ju självklart att det ska heta stol men varför började man kalla det för stol och hur kom alla bokstäver och ord till? Liksom A varför är det A? Det är en fråga som jag kan ställa mig ibland, i dagens sammhälle är det ju självklart att det heter stol,bord och så vidare men längre bak i tiden hur kom de på allt?? Hur kom de på att Apa skulle hete Apa och att vi är människor och inte giraffer? Hehe ja det är väl lite flummigt tänkade men ibland skulle man bara vilja uppfinna en tidsmaskin och resa tillbaka i tiden och se hur allt kom till och hur allt utvecklats..Om man tänker på när man var liten kanske runt 6 år eller något sånt så lekte vi med barbie och bilar och sånt och dagens 6:åringar har liksom iphone och allting, kanske att ta i men det är typ så..Tänk bara hur teknologi kommer se ut om 10 år och ännu längre fram, ja det är också något som jag skulle vilja ta reda på..Nej nu ska jag bli ett smarthuvud och uppfinna en tidsmaskin! Haha inte för att jag någonsin kommer lyckas med det, men skulle vara fett kul om jag gjorde de, det finns så mycket som jag skulle vilja resa tillbaka i tiden och framåt och ta reda på saker...Tänk att resa tillbaka och se sin egen födse..Usch!...Nej men lite kul ändå, men nu ska jag berätta om min "goda" morgon, jag vaknade runt halv elva tror jag och åt frukos till ett avsnitt av Glee..Sen så fortsatte jag kolla på Glee, hehe..Sen så kom jag på att nej nu fan måste jag börja skärpa mig och bli mer vuxen och ta ansvar i huset, jag har inte direkt hjälpt till här hemma och nu då jag ska börja ha månadspeng (innan har jag fått pengar då jag behöver ha det) så känner jag att jag måste hjälpa till annars förkänar jag inte pengar, och jag vill ju ha pengar till att åka in och shoppa med min kära bästis..Oj mena syster Eme, det är as kul att bara sitta och skypa med henne och prata om ingeting, exakt inget och ändå så pratar vi om så mycket, fattar inte varför det är så roligt att bara göra de, men jag känner att när jag pratar med henne så försvinner alla problem och jag blir glad och skrattar så mycket...Nu låter som värsta kärleksparet jag beskriver men de är vi inte, det är bara en kompisrelation som gått från kompis till bästis och sedan till en familjemedlem (just so you know). Asså jag brukar gå runt och oroa mig för så mycket, framtiden, läxor, jobb, familj, vänner och ja allt som finns och det känns ju verkligen som om man är den ända på hela planeten som känner så men vafan de här är ju vanliga tånårsproblem men även fast jag vet det så känner jag mig så ensam ibland men då finns Eme där och jag kan ju prata med henne om exakt allt och det bästa är ju att man umgås på fritiden och de är de som gör allt så mycket enklare för då kan man prata om de också, om man till exempel tillhörde två olika gäng som jag och Liss gör så blir det svåra att prata om sånt som hänt i ens gäng och det går liksom inte så bra, visst jag litar ju på henne och så och känner att jag kan prata med henne om allt men ibland går det ju inte och det är ju ingens fel utan det är just på grund av att vi inte umgås med samma personer..Mina föräldrar ja, jag har börjat att prata med de mer om vad jag känner och så än vad jag gjort innan och det känns så skönt att kunna prata om typ allt,  men vissa saker kan man inte säga ex sånt som jag och Eme pratar om, även fast jag känner att jag kan säga allt så kan jag ju ändå inte göra det..Oj ja det här blev ett längre inlägg än vad jag hade tänkt lägga upp, hehe, men ja jag ska väl avrunda och jag vet att jag inte skrev så mycket om vad jag gjort idag..Men det är för att jag inte gjort något idag..Men nu ska jag runda av och lägga upp några super söta bilder på PIKACHU!! Har tyvärr inte tagit några bilder idag men kan göra ett inlägg lite senare ikväll och försöka att inte göra ett sånt långt inlägg  och då kan jag lägga upp lite bilder jag tagit eftersom jag måste ta kort till min andra fotoblogg som jag skapa igår, besök gärna den också och se mina vackra fotokunskaper (host,host) nej men här kommer PIKACHU:
 



 
 
 





 
 
 
 
Någon mer än jag som tycker att Pikachu bara är för sööt, hehe kanske lite p12:iga bilder, liksom jag menar pikachu! Men jag tycker att bilderna var så sööta att jag blev tvungen att lägga upp de, och ikväll får ni lite eget fotat ist för såna här bilder, lite mera moget allså, men asså jag menar man ska ju vara barn så länge man kan, okej det där passade ju inte in med det jag skrev förut om att jag skulle börja ta mer ansvar och vara lite mer vuxen, men skit samma, nu har jag lagt upp de bilder där med basta! Men ja min andra fotoblogg finns länkad på bloggen så det är bara att börja följa den oxå, hehe, nej men nu ska jag lyssna på musik (har blivit beroende av radio, fattar ni? RADIIO!) och städa mitt rum efter det ska jag slappna av lite och spela sims, jag måste verkligen köpa sims 3 övernaturligt!! Visst jag kanske borde plugga lite och så men kom igen jag är sista minuter tjejen hon som gör allt i sista sekunden men får ändå höga betyg, hehe....Men nu ska jag avsluta! TJA,TJA BITCHES<33


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ellimuppen.blogg.se

Jag heter Elina, kallas Ellie, och ska blogga om mitt liv. Hoppas på att det händer något intressant i mitt liv som kan göra att ni vill följa mig. Jag vet att mitt namn, Ellimuppen, är lite p12:igt men det var de bästa jag om på ;)

RSS 2.0