Mitt första tips

Okej jag ska börja med att skriva "lite" om vad jag gillar för böcker/filmer/musik tänkte jag sen ska jag ge er lite tips^^
 
Böcker: Jag kan tycka om jag läser på baksidan av böcker så är kärlek/dram,skräck,fantasi och ja de flesta böcker värkar skit bra. Jag har alttid läst typ fantasi böcker om vampyrer och magiska saker, saker som inte existerar (eller finns bevis för, man vet ju aldrig om de finns) men jag kommer aldrig in i såna böcker så bra. Och sen i julas då jag började att läsa "Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag" (vet rolig titel) så märkte jag shit vad jag har lätt för att komma in i kärleks/drama böckerså jag har börjat läsa såna bäcker nu. Just nu läser jag "Som jag vill vara". Varför jag gillar såna böcker kan vara för att jag lever mig in i de och vill läsa vidare för att se hur de löser sina problem som liknar mina egna.
 
Filmer: Jag gillar de flesta filmer kan jag säga, kärlek, skräck, komedi, deckare, gamla hedliga disney filmer och thrillers och ja det mesta helt enkelt. Men jag gillar inte bigrafier så mycket eller historia om inte det handlar om något sorligt och hemskt som hänt på riktigt, typ någon biografi om någon som blivit våldtagen och hennes historia efter händelsen och så. Kan inte säga vilken typ av filmer jag gillar mest, för det beror helt på vad filmerna handlar om. Men några av mina favorit filmer är: The twilight saga, The hunger games, I gryningens timmar, Scary movie och Harry Potter. Finns fler som är mina favoriter men valde bara ut några som kom upp i mitt huvud just nu.
 
Musik: Samma sak gäller för musik, jag gillar nästan all musik. För att jag ska gilla låten så kräver det en textsom man kan lyssna till och nästan leva sig in i och sen att den har "ett sväng" är lite trött så vet inte vad det heter, melodi eller nej jag vet inte. Ett ex på min breda musik smak är att jag gillar depp sånger såsom AMC sen gillar jag 1D, Eminem, Wiz Khalifia och Molly Sanden. Ja det är min breda stil, hehe...
 
LÄS DEN OM NI GILLAR KÄRLEK OCH SVÅRA BESLUT!
 
Har inte läst så mycket av den, men den verkar sjukt bra och Katarina beskriver bra!
 
The Twilight Saga...Tror de flesta redan sett den, men om inte se den om ni gillar fantasi,kärlek och vampyrer/varulvar!
 
The Hunger Games, det är en bra film!! Se den om ni gillar dramatik/kärlek, spänningen och ja se den bara!
 
Keep Clam And Love 1D, gissa vilka jag tipsar er om här? 
 
Eminem är en sjuk bra rappare, om ni gillar rapp rekomenderar jag stark han!!
 
Idag gjorde jag så att jag la in bilder och skrev under de, annars kommer jag välja vad jag ska tipsa om och bara skriva en lagom lång beskrivning om den.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ellimuppen.blogg.se

Jag heter Elina, kallas Ellie, och ska blogga om mitt liv. Hoppas på att det händer något intressant i mitt liv som kan göra att ni vill följa mig. Jag vet att mitt namn, Ellimuppen, är lite p12:igt men det var de bästa jag om på ;)

RSS 2.0